Poster

LAWATAN DAN ROMBONGAN


Tengok gambar dalam keadaan situasi dlam bas mesti korang semua boleh agak apabendanya topik yang ingin aku ceritakan dalam artikel kali nie,yelaa...semua dah memang boleh menekanyakan!! dalam bas mestilah nak pergi kesuatu tempat untuk tujuan tertentu.kali nie aku nak cerita bab lawatan dan rombongan.Bab nie memang ramai kekawan suka sgt masa kat sekolah dulu..sapa tak nak jalan2 cari makan dan berseronok dgn kekawan semua.Nak harap orang tua bawa berjalan pun suasah laa..skit maklumlaa..org tua kita pun masa tu sibuk nak cari nafkah..nak memelihara kita dan keluarga,kesempatan nie laa  selalunya kita ambil untuk mencerahkan kepala otak skit ,tgk tempat org dan sekolah org.Cerita bab nie kita mesti kaitkan dgn bas.Masihkah korang ingat suatu ketika dulu satu bas yg selalu membawa kita ketempat yg dituju,bas nie kerap kali disewa oleh pihak sekolah apabila membuat lawatan dan rombongan dan tidak terkecuali kalo ada pertandingan Bola Sepak,Bola Jaring dan Sepak Takraw antara sekolah2.Masih ingatkah anda dgn sebuah bas yg ada "STIKER" di cermin hadapan yg berbunyi "HAJAT MAKHBUL"pemandunya kalau tak silap aku bernama Pakcik Ibrahim dari Gelong Gajah.Bas nie juga menjadi salah satu pengangkutan bagi pelajar2 yang tinggal di kawasan Gelong Gajah.Bagi aku bas nie memang menjadi satu sejarah pada aku sebabnya bas nie akan melalui hadapan rumah aku setiap pagi dan ia menjadi jam utk mengejutkan aku setiap pagi utk kesekolah..sampai bunyi enjin pun aku leh cam laa..pekanya deria pendengaran aku pada ketika itu pada bunyi enjin bas ini.
Program lawatan dan rombongan ini selalunya dianjuran kan oleh "PERSATUAN PENGGUNA DAN REKREASI"kalo sapa yang pernah menyertai persatuan ini mesti ingat punya,antara aktiviti2 yang pernah dianjurkan oleh persatuan ini ialah Ekpidisi mendaki Gunung Long Busu Lumut pada tahun 1992,perkhemahan di sekitar Pulau Pangkor dan mendaki Bukit Hijau pada tahun 1993.Tapi aku memang jarang menyertai program nie,selalunya join kelab penyokong follow team Bola Sepak dan Sepak Takraw mengadakan perlawanan antara sekolah sekolah sekitar daerah Manjung,nie lagi semangat beb dalam bas masa nak gi pun dah riuh..semangat membara nak tgk pasukan menang balik kalo menang lagi best lagi riuh kalo kalah slow skit laa..hilang feel skit laa..nak bergembira.Gambar nie aku tak tahu kemana laa destinasi yg mereka ingin tujui ..kena tanya otai linda dia ingat laa kot!!!!.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

NAVIGASI LAMAN

Social Icons

Followers

Movie Category 5

Featured Posts

Pages

Sample Text